Darmowa dostawa od 120,00 zł

Jak używać piłki do masażu – najlepsze ćwiczenia i porady

2022-02-09
Jak używać piłki do masażu – najlepsze ćwiczenia i porady

Jak używać piłki do masażu – najlepsze ćwiczenia i porady

Jak często dzień po treningu bolały Cię mięśnie? A może tydzień siedzenia przy biurku sprawia, że ​​czujesz się sztywny? Piłka do masażu może być po prostu brakującym gadżetem, którego potrzebujesz!

Piłeczka do masażu jest idealna do rozbudzenia mięśni, zwiększenia przepływu krwi i przyspieszenia regeneracji. Dobrze sprawdzi się również w rehabilitacji, ponieważ pozwoli na dostanie się w trudno dostępne miejsca i wskazanie konkretnych punktów spustowych.

Jak korzystać z piłki do masażu?

Dodanie używania piłki do masażu spiętych i obolałych punktów, do programu fitness może przynieść wiele korzyści. Od pomocy w rozwiązywaniu typowych problemów z którymi spotykają się ludzie, takich jak zapalenie rozcięgna podeszwowego, do bardziej ogólnych efektów, z których wszyscy możemy skorzystać, jak zwiększenie elastyczności, poprawa i zwiększenie krążenia krwi.

Piłki do rolowania zapewniają wszystkie te korzyści, a jednocześnie są znacznie tańsze niż masaże. Są wystarczająco małe aby łatwo je schować w torbie i zabrać ze sobą, a przynoszą ulgę w kilka minut!

Istnieje wiele różnych rodzajów tych urządzeń. Od piłek do masażu z kolcami, podwójnych piłek, gładkich i bardziej miękkich do tych twardych o dużej gęstości.

Korzystanie z piłki do masażu jest dość proste, wystarczy rolować piłkę po mięśniach, w których odczuwasz napięcie. Zwiększa to przepływ krwi do tych obszarów i poprawia krążenie. Pomaga w poprawie funkcjonowania mięśni, zyskaniu elastyczności, usuwa ból i sztywność.

Korzyści płyną z samego rolowania piłki masującej po mięśniach, ale w szczególności zależy Ci zapewne na znalezieniu bolących punktów. Wydaje się wtedy, że w pewnym obszarze znajduje się „węzeł” lub szczególnie delikatny obszar. Kiedy znajdziesz taki, będziesz o tym wiedział, będzie to rodzaj „dobrego bólu”.

Kiedy znajdziesz punkty wyzwalające się podczas rolowania, najlepszą praktyką jest przetrzymanie piłki rehabilitacyjnej w tym obszarze. Możesz bardziej pochylić się nad piłką, aby uzyskać dodatkowy nacisk, ale zatrzymaj się i utrzymaj pozycję przez około 30 sekund, zanim przejdziesz do masowania mięśnia.

Możesz używać piłki do masażu na podłodze, ścianie lub usiąść. Tak czy inaczej, masz kontrolę nad głębokością masażu, zastanów się, jak głęboki ma być. Im większego ciężaru ciała użyjesz, tym głębszy będzie masaż.

Jeśli potrzebujesz tylko lekkiego masażu, możesz po prostu rolować piłkę ręką po konkretnym miejscu. Piłeczki do masażu są bardzo wszechstronne i można je łatwo dostosować do własnych potrzeb.

Ćwiczenia z piłką do masażu

Istnieje mnóstwo różnych ćwiczeń, które możesz wykonywać na każdej części ciała za pomocą piłki do masażu punktowego.

Wymienione poniżej ćwiczenia to tylko jedna z propozycji zajęć z piłeczką do rolowania. Wiele ćwiczeń na podłodze można łatwo przenieść na ściany i odwrotnie. Zaletą piłki do masażu jest to, że jest tak mała, że ​​można jej precyzyjnie używać podczas masażu, aby dopasować ją dokładnie do punktów, w których odczuwasz ból.

Zaczniemy od głowy i zejdziemy w dół, aby dać Ci kilka punktów startowych i ćwiczeń, które możesz wypróbować podczas masażu całego ciała.

PIŁKA DO MASAŻU SZYI

Bóle karku są obecnie dość powszechne, a wielu z nas przez większość dnia patrzy na telefony lub laptopy, co może je powodować. To dobry powód do rozpoczęcia używania piłki do masażu i znalezienia sztywnych punktów, które prawdopodobnie chowają się mięśniach.

Jest to wrażliwy obszar, więc zachowaj ostrożność podczas masowania się wokół szyi, w szczególności NIE roluj piłki nad grzbietem lub gardłem/przodem szyi. Nie zaleca się również używania piłki do masażu wokół linii żuchwy i górnej części boku szyi.

Ściana – umieść pileczkę na karku tuż z boku kręgosłupa i oprzyj się o ścianę. Powoli unieś ciało, aż piłka przetoczy się do górnej części pleców. Powoli opuść się z powrotem i powtórz na drugą stronę.

Piłka do masażu ramion

Masaż pleców dla dziewczyny piłką do rehabilitacjiu

Ból ramion to kolejny z najczęstszych bólów, ponieważ stale poruszamy ramionami przez cały dzień, nie trzeba wiele, aby spowodować pewien dyskomfort. Ból szyi i ramion może również iść z nim w parze.

Często gdy myślimy o barkach, koncentrujemy się bardziej na samym stawie, ale w ruchu bierze udział cała masa mięśni, właśnie o to tutaj chodzi.

Ściana – oprzyj się o ścianę, umieść piłkę do masażu na górnej części ramienia, tuż poniżej stawu barkowego. Poruszaj się z piłeczką dookoła, jeśli nie znajdziesz bolesnego punktu, opuść nieco piłkę i powtórz. Nie schodź niżej niż łokieć.

Podłoga – Połóż się twarzą do dołu z piłką do masażu na szczycie klatki piersiowej. Używając ramion do kontrolowania wagi, tocz piłkę po małych obszarach. Kiedy jesteś na podłodze i gdy znajdziesz bolące miejsce, możesz rozluźnić ciało i pozwolić aby to Twój ciężar decydował o głębokości zanurzenia piłki do masażu.

Piłka do masażu pleców

Ból pleców nie jest obcy większości z nas i prawdopodobnie dlatego wielu szuka rozwiązań w samodzielnym masażu. Większe rolki wykonują dobrą robotę, pokrywając większość obszaru mięśni pleców, ale znalezienie tych skoncentrowanych punktów spustowych, które powodują problemy, jest możliwe tylko za pomocą piłki do masażu punktowego i dzięki temu osiągniesz rezultat!

Podłogagórna część pleców – Połóż się na plecach, umieść piłkę masującą między kręgosłupem a łopatką. Po stronie z piłką, unieś ramię nad ciałem w poprzek. Powoli przesuwaj ciężar ciała, szukając bolącego miejsca. Powtórz na drugą stronę.

Podłogadolna część pleców – Połóż się na plecach z piłką pod jedną stroną dolnej części pleców i wyprostuj nogi. Jeśli potrzebujesz głębszego masażu, zbliż stopy do ciała i ułóż je płasko na podłodze. Ruszaj biodrami robiąc małe kółka, obracaj piłkę, szukając bolących punktów. Uważaj, aby nie rolować piłki po kręgosłupie.

Piłka do masażu pośladków

Wielki mięsień pośladkowy jest największym mięśniem w ludzkim ciele, więc wykonuje dużo pracy, jeśli chodzi o ruch, więc powinniśmy o niego dbać! I odwrotnie, chociaż współczesne życie zmusza nas do siedzenia przez wiele naszych dni, jest to równie dobry obszar do masażu, aby obudzić go po dniu spędzonym przy biurku!

Podłoga – Usiądź na podłodze, umieść piłkę do masażu pod pośladkami. Wyprostuj nogę, pod którą znajduje się piłeczka do rolowania i zrównoważ się na drugiej zgiętej nodze i dłoniach. Poruszaj biodrami, aby przesuwać piłkę wokół pośladka, szukając punktów spustowych.

To ćwiczenie można również łatwo przenieść na ścianę jeśli czujesz, że masz większą kontrolę nad naciskiem.

Rolowanie po treningu z walkiem do masażu i ćwiczeń

Masaż nóg piłką

Nasze nogi są kolejnym gorącym miejscem na dolegliwości i bóle. Tutaj skupiliśmy się na głównych mięśniach nóg, które są oczywiście dużymi mięśniami. Daje to dobrą okazję do zrozumienia korzyści, jakie może przynieść piłka do masażu. Mały rozmiar może mieć spory wpływ!

Poświęć trochę czasu na zbadanie pełnych mięśni piłeczką rehabilitacyjną i znajdź te ukryte punkty spustowe. Może to również pomóc w zrozumieniu tego, gdzie odczuwasz dyskomfort i tego, co robisz podczas treningu, aby go spowodować.

Ścięgna podkolanoweSiedząc – Siedząc na krześle, umieść piłkę do masażu u podstawy ścięgna podkolanowego, tuż pod pośladkami. Powoli wyprostuj nogę, pod którą znajduje się piłeczka i przywrócić ją do pozycji spoczynkowej. Kontroluj nacisk swoją wagą tak, aby piłka znalazła się w innym miejscu i powtórz.

Mięsień czworobocznypodłoga – połóż się twarzą w dół, z piłką masującą pod czworobokiem, tuż poniżej bioder. Roluj piłką na długość czworokąta tuż nad kolanem. Gdy piłka znajduje się w części uda, poruszaj się w lewo i w prawo, aby dotrzeć do wszystkich części mięśnia.

ŁydkiPodłoga – Usiądź z jedną nogą wyprostowaną, a drugą zgiętą, aby zapewnić stabilność, umieść piłkę do rolowania pod łydką. Delikatnie roluj piłkę do przodu i do tyłu wzdłuż łydki. Lekko przechyl swoje ciało aby dotrzeć do boków łydki i wymasować cały mięsień.

Masaż stóp piłką

Stopy są małe i skomplikowane, więc skuteczny masaż stanowi wyzwanie, chyba że masz coś takiego jak piłka do masażu!

Siedząc – Usiądź na krześle, połóż piłkę na podłodze i tocz po niej podeszwą stopy. Zatrzymaj się w miejscach w których odczuwasz dyskomfort lub ból, zwiększ siłę nacisku na piłkę aby masaż był głębszy. Do masażu możesz użyć piłeczki rehabilitacyjnej z kolcami.

Jeszcze jednym sposobem na masaż w domu oraz na poradzenie sobie z bólem i stresem może stać mata do akupresury. O wszystkich zaletach mat oraz jak ich używać możesz przeczytać w naszym artykule.

Piłka do masażu jest wszechstronnym przedmiotem, którego można używać jako część sprzętu fitness i czymś, co może przynieść korzyści większości z nas w ten czy inny sposób. Niezależnie od tego czy chcesz rozluźnić napięte mięśnie, czy sprawić by krążenie krwi w miejscu obolałym po treningu poprawiło się, piłka piankowa jest prostym i łatwym sposobem na osiągnięcie tego. Na naszej stronie 4yourhealth.pl znajdziesz wszelkiego rodzaju rolery i piłki do masażu do ćwiczeń w domu.

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.83 / 5.00 674 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-08-22
Nie skręca się. Jest mega i ma regulację. Jestem zadowolona.
2022-08-14
Super obsługa
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel