Darmowa dostawa od 999,00 zł

Poduszki do jogi: rodzaje, którą wybrać? Do czego służą?

2022-04-11
Poduszki do jogi: rodzaje, którą wybrać? Do czego służą?

Poduszki do jogi: rodzaje, którą wybrać? Do czego służą?

Po ciężkim dniu w pracy, zmęczeniu fizycznym lub emocjonalnym bardzo ważne jest, aby znaleźć ukojenie, odpoczynek i relaks w spokojnym otoczeniu. Niektórzy lubią wziąć relaksującą kąpiel, inni poczytać książkę, a niektórzy ludzie wolą ćwiczyć jogę i medytację, aby rozładować napięcie i stres. Dla większości joga kojarzy się z pozycją lotosu, stania na głowie lub asanami – pozycjami wymagającymi pewnego rozciągnięcia i wytrzymałości. W rzeczywistości ćwiczenia jogi mogą być pasywne, kiedy osoba po prostu zajmuje dla siebie wygodną pozycję (siedzącą lub leżącą), rozluźnia ciało i zaczyna cieszyć się procesem medytacji.

W tym momencie ważny jest komfort, co oznacza, że miejsce w którym odbywa się sesja relaksacyjna powinno być jak najbardziej dogodne. Dlatego podczas praktyk jogi, obecność małej poduszki do jogi będzie mile widziana. Nie tylko pomaga się zrelaksować, ale także zapobiega dyskomfortowi podczas ćwiczeń. Poduszki do jogi to stosunkowo nowe odkrycie, które zyskuje coraz większą popularność wśród miłośników jogi i osób prowadzących zdrowy tryb życia. Zakres wykorzystania takich poduszek jest dość zróżnicowany i nie ogranicza się tylko do jogi. Poduszkę do jogi i medytacji możesz wykorzystać do:

  • ćwiczeń fizycznych,
  • medytacji,
  • podłożenia pod szyję lub plecy podczas odpoczynku.
  • zmniejszenia obciążenia kręgosłupa podczas długiego siedzenia w pracy
  • jako element wystroju i dekoracji.

Rodzaje poduszek do jogi

Kluczem do udanej medytacji i uzyskania maksymalnego spokoju ducha jest prawidłowa i wygodna pozycja ciała, które powinno być ułożone jak najbardziej naturalnie. Wybrana pozycja musi być zgodna z następującymi zasadami:

  • plecy powinny być wyprostowane;
  • ciało stabilne i nieruchome przez całą sesję;
  • kończyny w wygodnej pozycji bez oznak bólu.

Do czego służą poduszki do jogi? Poduszki do jogi są przeznaczone nie tylko do wykonywania określonych asan, ale są również dobierane w zależności od typu osoby. Na przykład poduszka 4yourhealth, używana do japońskiej medytacji Zen, jest wykonana w formie tradycyjnego koła i uszyta z holenderskiego aksamitu wypełniona gryką i lawendą. Będzie pasowała do osoby o średnim i wysokim wzroście z dobrą elastycznością. Na poduszce do jogi ciało wygodnie przyjmuje naturalną pozycję. kręgosłup, ramiona, szyja, głowa, biodra i nogi będą maksymalnie wygodnie ułożone, jeśli podczas zajęć usiądziesz na krawędzi poduszki. Osoba o wysokim wzroście, w celu wyeliminowania niedogodności, może siedzieć pośrodku.

Dla osób wysokich, ale mniej elastycznych, odpowiednie są poduszki w kształcie półksiężyca. Będą w stanie zapewnić podtrrzymanie dla bioder oraz pomogą wesprzeć kostki i pięty podczas wykonywania niektórych asan.

Doświadczeni ludzie zajmujący się medytacją i jogą będą potrzebować tylko cienkiej prostokątnej poduszki aby wyeliminować niepotrzebny nacisk na kostki i kolana. Pomoże to również postawie i innym narządom we właściwej pozycji podczas medytacji.

Poduszki do jogi mogą mieć różne rodzaje wypełnienia. Najczęściej spotykane są silikonowe i organiczne. Jeśli silikon jest wariantem kolejnej poduszki dekoracyjnej, to poduszki z organicznym wypełniaczem mają szereg dodatkowych właściwości. Gryka i lawenda, jako wypełniacz, mają pozytywny wpływ na organizm człowieka:

  • Zapach łuski gryki pomaga pozbyć się depresji i bezsenności, łagodzi bóle głowy.
  • Zapach lawendy minimalizuje stany napięcia nerwowego i uczucie niepokoju, działa antydypresyjnie, pobudza aktywność umysłową.
  • Łuska gryki dobrze odprowadza wilgoć, dzięki czemu osoba mniej się poci, utrzymuje komfortową temperaturę ciała.
  • Taki wypełniacz zapobiega hemoroidom, zapaleniu gruczołu krokowego, pleśniawce.
  • Zapobiega powstawaniu osteochondrozy odcinka lędźwiowego kręgosłupa.
  • Powoduje efekt akupresury, wspomaga dobre krążenie krwi.

Nie jest tajemnicą, że joga to także filozofia. Dlatego oczywiście można zignorować kolor użytych atrybutów, ale praktykujący jogę zwracają uwagę na wszelkie szczegóły. Aby uzyskać pełny relaks, doświadczeni praktycy jogi wybierają określone kolory w zależności od pożądanego rezultatu.

  • Zielony odpowiada za równowagę i spokój. Pomaga w głębokim i powolnym oddychaniu.
  • Niebieski pomaga się zrelaksować i wyciszyć.
  • Fioletowy może być użyty do przywrócenia równowagi.
  • Szary pomaga skupić się przed głębokim zanurzeniem medytacyjnym.
  • Żółty odcień oczyszcza umysł i poprawia nastrój.
  • Odcienie czerwieni pomogą rozpalić wewnętrzny ogień.
  • Kremowy nadaje się do oczyszczania psychicznego i fizycznego

Podczas praktyki eksperci radzą nie lekceważyć kolorystyki, ponieważ może to wzmocnić efekt zajęć i szybko zanurzyć się w wewnętrznym świecie. Poduszki do jogi 4yourhealth stworzone zostały z myślą o tym i każdy znajdzie odpowiedni kolor do swojego celu.

Poduszka do jogi i ćwiczeń niebieska

Nie ma znaczenia czy dana osoba jest początkującą w jodze, czy doświadczonym praktykiem jogi, zawsze ważne jest aby mieć dostępne akcesoria towarzyszące, aby proces medytacji lub ćwiczeń jogi był jak najbardziej komfortowy. W końcu głównym celem tych praktyk jest osiągnięcie wyjątkowej harmonii ze sobą i ciałem, co sprawia, że ​​w tych momentach nic nie powinno odwracać uwagi od wewnętrznego relaksu.

Zaufane Opinie IdoSell
4.82 / 5.00 706 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-10-13
Super obsługa
2022-10-05
Jestem bardzo zadowolona z maty . Dziękuję i polecam .
pixel